Zojuist verschenen: De ziel van het vak

In De ziel van het vak geven meer dan dertig ervaren clinici en liefhebben van hun vak een kijkje achter de doorgaans gesloten spreekkamerdeur en leggen ze in persoonlijke verhalen de focus op de schoonheid van hun vak. De auteurs gaan in het boek in op de belangrijkste aspecten van een goed (therapeutisch) gesprek: werkelijk contact en vakmanschap.
Contact maken, contact behouden
De opbouw van het boek is als een muziekstuk. In de opening gaat het om eerste indrukken: hoe maak je contact en hoe maak je mensen nieuwsgierig naar wat je te bieden hebt? In het middenstuk trekken de auteurs al hun ervaring, kennis en kunde uit de kast, gericht ook op contact behouden. In het slot komt het zorgvuldig beëindigen van het contact aan bod en blijkt dat een succesvolle ervaring ook voor de professional een verrijkende ervaring kan zijn.
'De ziel van het vak is een bijzonder initiatief van gedreven professionals, die ons wijzen op de zaken waar we wel invloed op hebben. Ze laten zien hoe we ruimte kunnen zoeken, nieuwe inspiratie kunnen opdoen en echt contact kunnen maken, om de ziel van het vak te behouden of te herwinnen.' - Marijke van Putten, psychiater en bestuurder GGZ Noord-Holland Noord
Voor wie
De ziel van het vak is geschreven voor en door professionals die zich bezighouden met de zorg voor mensen die psychisch lijden. Met bijdragen van onder meer Erwin van Meekeren, Jan Baars, Nelleke Nicolai, Gerrit Glas, Martin Appelo, Ando Rokx en Fredrike Bannink.
Lees meer en bestel De ziel van het vak >>