Congres: Communicatie en interactie in de ggz

Communicatie met cliënten in de ggz
De kwaliteit en effectiviteit van de werkrelatie zijn het resultaat van de communicatie tussen de behandelaar en de cliënt. Uit onderzoek blijkt dat de kwaliteit van deze relatie heeft veel invloed op de uitkomsten van de behandeling. Wanneer de communicatie en interactie met de cliënt prettig verloopt, is de onderlinge relatie tussen cliënt en behandelaar sterker en is het gemakkelijker om aan de behandeldoelen te werken. Uiteraard leidt dit tot betere resultaten van de behandeling. Vanzelfsprekend kan de communicatie ook een negatief effect hebben op de behandeling.
Reflecteren op uw eigen communicatie met cliënten
Tijdens het congres komen er verschillende manieren van communiceren aan bod tijdens de lezingen, vindt er een discussie plaats over drie therapeutische werkwijzen en kunt u deelnemen aan een workshop ‘Communicatie en interactie met cliënten in de GGZ’. Het doel van de dag is om u te prikkelen tot reflecties op uw eigen interactie met cliënten. Benieuwd naar de sprekers en onderwerpen? Bekijk het volledige programma op de congreswebsite.
Aanwezig zijn?
Het congres is bedoeld voor professionals in alle disciplines binnen de zorg en beleidsmakers. Wilt u aanwezig zijn? U kunt zich inschrijven via de congreswebsite.