Nieuw: Mindful communiceren voor hulpverleners

Pieternel Dijkstra richt zich in haar boek Mindful communiceren voor hulpverleners op de communicatie tussen hulpverlener en cliënt. Voor het succes van de behandeling is een goede communicatie essentieel. Hoe communiceer je met aandacht met de cliënt?
Waarom 'klikt' het niet met mijn cliënt?
Te weinig aandacht voor de onderlinge communicatie kan leiden tot onbegrip en de beleving dat het niet 'klikt' tussen hulpverlener en cliënt. Het kan zelfs leiden tot verkeerde diagnoses en een suboptimale dienstverlening. Kortom, voor de kwaliteit van zorg is het belangrijk dat hulpverleners met aandacht communiceren. Hoe doe je dat? Pieternel Dijkstra laat in Mindful communiceren voor hulpverleners zien hoe je kunt leren mindful te luisteren naar de cliënt.
Mindful communiceren als professional
Bij mindful communiceren baseert de hulpverlener zijn reactie op de informatie die in het 'hier en nu' op hem afkomt. Hij moet zich bewust níet richten op gedachten, emoties, oordelen of verwachtingen over een cliënt of een situatie. Een goede (professionele) communicatie is een voortdurende uitdaging voor velen: het is een vaardigheid die in de klinische praktijk steeds weer op de proef wordt gesteld. Met dit boek leert u uw communicatieve vaardigheden te versterken.
Mindfulness en ACT
Pieternel Dijkstra gebruikt in Mindfulness voor hulpverleners technieken uit de Acceptance and Commitment Therapy (ACT) en mindfulness. Het boek is bedoeld voor iedere professional die met mensen werkt, zoals psychologen, huisartsen, fysiotherapeuten en maatschappelijk werkers.
Voorjaar 2015: cursussen Mindful communiceren
Wilt u weten hoe u mindful communiceren in de praktijk moet brengen? Pieternel Dijkstra geeft, samen met een collega, in het voorjaar van 2015 cursussen over dit onderwerp. In maart start een tweedaagse cursus voor WO(+)-professionals en in mei geven Pieternel Dijkstra en haar collega een soortgelijke cursus voor HBO(+)-professionals.
Bestel direct Mindful communiceren voor hulpverleners >>